Bezplatné školní stravování Pardubického kraje pro školní roky 2023/2024 a 2024/2025, registrační číslo projektu CZ.03.04.01/00/22_026/0003840
Projekt je spolufinancován Evropskou unií. Podpora zajištění bezplatného školního stravování dětí v MŠ, žáků v ZŠ, SŠ, konzervatoři, jejichž rodina je ohrožena chudobou a materiální či potravinovou deprivací nebo se ocitla v nepříznivé finanční situaci.
Cílem projektu je podpora zajištění bezplatného školního stravování dětí v mateřských školách, žáků základních škol, středních škol a konzervatoří, jejichž rodina je ohrožena chudobou a materiální nebo potravinovou deprivací nebo se ocitla v nepříznivé finanční situaci. Účelem podpory je poskytnout těmto dětem vyváženou stravu, zvýšit tak jejich školní docházku, účast na předškolním vzdělávání a odpoledních zájmových aktivitách. Celkově je snahou omezit jejich případné sociální vyloučení způsobené aktuální situací v rodině a zajistit jejich integraci do společnosti. Vedlejším přínosem je snaha posílit vhodné stravovací návyky a motivace ke zdravému životnímu stylu. Distribuce pomoci probíhá ve školách nebo školských zařízeních, které poskytují či zprostředkovávají bezplatné školní stravování. V rámci prevence rizika stigmatizace dětí je pomoc vydávána společně se stravou pro ostatní děti.
Škola pro ukrajinské děti – odloučené pracoviště příjemce dotace na adrese Stavbařů 304, Polabiny, 530 09 Pardubice – školní rok 2023/2024
Šablony: Škola pro inkluzi 4
Partnerská nadace – Nadace Terezy Maxové dětem
Projekty – Digitální pomůcky (MŠMT)
Digitální pomůcky – ev. č. 0012/DIGIPOMUCKY/2022 – dotační program Vybavení škol digitálními učebními pomůckami_2022
Cílem projektu je rozvoj digitálních kompetencí žáků.
Financováno Evropskou unií – Next Generation EU
Projekty – Doučování (MŠMT)
Doučování 2022 – ev. č. 0003/DOUCOVANI_SKOLY/2022 – dotační program Doučování – žadatel soukromé a církevní školy 2022
Cílem projektu je pomoci žákům vyrovnat rozdíly způsobené odlišnými podmínkami pro vzdělávání během covidové doby.
Financováno Evropskou unií – Next Generation EU
Projekty – Digitální propast (MŠMT)
Prevence digitální propasti – ev. č. 0012/DIGIPROPAST/2022 – dotační program Prevence digitální propasti_2022
Cílem projektu je rozvoj digitálních kompetencí žáků.
Financováno Evropskou unií – Next Generation EU
Projekty – Šablony na podporu adaptačních aktivit (Ukrajina) (MŠMT)
Jazyková podpora ukrajinských žáků – ev. č. 0045/15/UKR_JK/2022 – dotační program Jazykové kurzy pro děti cizince migrující z Ukrajiny 2022
Bilingvní vzdělávání v moderní Evropě (ERASMUS)
Reg. číslo: 2021-2-CZ01-KA122-SCH-
Submission ID: 1282617, Form ID: KA122-SCH-097F54B8
ZŠ KLAS – Vybudování odborných a kmenových učeben včetně vybudování bezbariérovosti školy
Stručný popis projektu:
Projekt je zaměřen na půdní vestavbu, střešní nástavbu, rekonstrukci WC a vybudování výtahu na Základní škole Klas. Přínosem projektu je zlepšení podmínek pro výuku a zároveň se vytvoří nové, atraktivní výukové prostředí, čímž se zefektivní výukový proces. Účelem projektu je rozšíření kapacit kmenových učeben ve vazbě na sociální inkluzi a demografickou potřebnost. Projekt má také vazbu na klíčové kompetence – přírodní vědy, komunikace v cizích jazycích.
Cíle projektu:
Výsledky projektu „ZŠ KLAS – Vybudování odborných a kmenových učeben včetně vybudování bezbariérovosti školy“ povedou k naplnění investiční priority IP 10 „Investice do vzdělávání, odborného vzdělávání, včetně odborné přípravy pro získání dovedností a do celoživotního učení rozvíjením infrastruktury pro vzdělávání a odbornou přípravu“ a specifického cíle 2.4 „Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení“.
Cíle projektu:
– Stavební práce spojené s výstavbou infrastruktury základních škol pro výuku odborných předmětů a rozšíření kapacity kmenových učeben. Přínosem projektu je půdní vestavba kmenových a odborných učeben a podstatné zlepšení podmínek pro stávající výuku. Dále budu vybudovány 2 kabinety a nezbytné zázemí pro přírodovědnou odbornou učebnu.
– pořízení vnitřního vybavení učeben moderní výukovou technologií
– zabezpečení bezbariérovosti
– úpravy zeleně a venkovního prostranství
Výsledky projektu:
Realizací projektu dojde ke splnění hlavního cíle, kterým je zvýšení kvality infrastruktury pro vzdělávání. Předmětem projektu je rozšíření kapacity školy a výrazné zlepšení kvality výuky a výukového procesu. Díky vybudování nových učeben, které budou vybaveny moderní vyučovací technologií, bude v moderních učebnách zavedena interaktivní praktická výuka. Vzdělávací proces bude inovativní v tom smyslu, že umožní uskutečňovat výuku za použití moderních cizojazyčných pomůcek. Projekt jednoznačně přispěje ke zkvalitnění a zefektivnění výukového procesu.
Projekt „ZŠ KLAS – Vybudování odborných a kmenových učeben včetně vybudování bezbariérovosti školy“ je spolufinancován Evropskou unií.
O2 Chytrá škola
Naše škola v roce 2022 realizuje díky grantové podpoře O2 Chytrá škola vzdělávací projekt v oblasti digitální gramotnosti.
Cílem projektu je zkvalitnění výuky informatiky (nákup programovatelných pomůcek Micro:bit, Cue Robot, Lego Mindstorms, dále semináře o tom, jak s nimi pracovat ve výuce – Edutime), rozvoj počítačové gramotnosti a vzdělávání v oblasti online bezpečnosti (díky využití podpůrných a metodických materiálů z O2 Chytrá škola), rozvoj digitální gramotnosti (projektové dny a besedy s odborníkem Janem Kršňákem) a podpora mediální gramotnosti u žáků ZŠ (O2 Chytrá škola + program od Fakescape).
Šablony II: Škola pro inkluzi 2
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0012014
Název projektu: Škola pro inkluzi 2
Začátek projektu: 1. 2. 2019
Konec projektu: 31. 1. 2021
Cíl projektu:
- Podpora společného vzdělávání
- Personální podpora (např. školní asistent, chůva)
- Vzdělávání pedagogů v oblasti inkluze
- Podpora nových metod ve výuce
- Rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti
- Rozvoj dovedností v ICT
- Podpora osobnostně profesního rozvoje pedagogů (supervize/mentoring/koučink)
- Spolupráce s rodiči a veřejností
- Propojení teoretické výuky s praxí, zapojení odborníků do výuky
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Evropské strukturální a investiční fondy
Poděkování rodičům
Rádi bychom srdečně poděkovali sponzorům z řad rodičů, kteří nám přispěli na výměnu zářivek ve třídách. Flídrovi, Machurkovi, Rulíkovi, Zárubovi, Knollovi a rodičové, kteří nechcete být jmenováni, DĚKUJEME!
Dále moc děkujeme rodičům Bízovým za darování promítacího plátna!
Rozvojový program MŠMT „Podpora vzdělávání cizinců ve školách“
Závěrečná zpráva o využití poskytnutých finančních prostředků
V roce 2018 jsme získali finanční prostředky ve výši 10 000 Kč z Nadace Lux za aktivní participaci na projektu Světová škola.
V roce 2018 jsme získali finanční prostředky ve výši 330.000,- Kč z projektu Vzdělávání praxí na stáže pracovníků v mateřské škole v období květen 2018 – únor 2019.
Přírodní zahrada
Název projektu: Přírodní zahrada Základní škola a mateřské školy KLAS s.r.o.
Předmět podpory: výzva č. 16/2017
Cíle projektu: Cílem projektu je rozvoj environmentálního vzdělávání a výchovy u
předškolních dětí s vyšším využíváním kontaktu s přírodním prostředím.
Anotace projektu:
Naše nová přírodní zahrada by měla umožnit dětem poznávat přirozené souvislosti v přírodě a podporovat v dětech touhu se ptát, klást otázky a odpovědi, jít do hloubky problémů. Měla by podporovat přirozenou touhu dítěte po poznání. Zahrada s přírodními prvky bude podporovat dětskou spolupráci v heterogenním kolektivu, učí děti vzájemné ohleduplnosti a toleranci.
Snažíme se vytvořit kvalitní mateřskou školu, která dává dětem možnost rozvinout základní kompetence pomocí hry, učení v kolektivu a práce v okruhů různých tematických oblastí. Chceme, aby dítě, které odchází z mateřské školy, bylo maximálně rozvinuto na základě svých možností a zájmů a to jak po stránce tělesné, psychické, sociální i duchovní.
V tomto ohledu realizací záměru jednoznačně dojde k vytvoření prostředí, které je plné podnětů, možností a informací. Nové prostředí má stimulovat dětskou fantazii, kreativitu, zvídavost, pozornost a nabízet podněty přiměřené věku dětí vedoucí k aktivnímu učení pozorováním a experimentováním.
Přírodní hřiště a jeho prvky mají poskytnout dětem co nejvíce kontaktu s přírodou, mají být nejen zdrojem her, ale i edukativních pomůcek. Preenvironmentální vzdělávání je v tomto projektu zásadní a významně ovlivní výukový koncept školky. Vychází se z předpokladu, že kontakt s přírodou pomáhá formovat budoucí vztah a postoje vůči životnímu prostředí a učí k odpovědnému přístupu. Postoj nové generace je přitom velmi zásadní a může ovlivnit vzhled krajiny a přírody budoucnosti, čistotu ovzduší a vody, plýtvání či šetrné využívání zdrojů a tedy i udržitelný rozvoj.
Doplňující informace:
Státní fond životního prostředí České republiky se zavazuje poskytnout příjemci podpory podporu formou dotace ve výši 430 158 Kč.
Základ pro stanovení podpory odpovídá způsobilým výdajům stanoveným Fondem a jejich příloh a činí 506 068 Kč.
Podpora představuje 85% základu pro stanovení podpory.