Bezplatné školní stravování Pardubického kraje pro školní roky 2023/2024 a 2024/2025, registrační číslo projektu CZ.03.04.01/00/22_026/0003840

Projekt je spolufinancován Evropskou unií. Podpora zajištění bezplatného školního stravování dětí v MŠ, žáků v ZŠ, SŠ, konzervatoři, jejichž rodina je ohrožena chudobou a materiální či potravinovou deprivací nebo se ocitla v nepříznivé finanční situaci.

Cílem projektu je podpora zajištění bezplatného školního stravování dětí v mateřských školách, žáků základních škol, středních škol a konzervatoří, jejichž rodina je ohrožena chudobou a materiální nebo potravinovou deprivací nebo se ocitla v nepříznivé finanční situaci. Účelem podpory je poskytnout těmto dětem vyváženou stravu, zvýšit tak jejich školní docházku, účast na předškolním vzdělávání a odpoledních zájmových aktivitách. Celkově je snahou omezit jejich případné sociální vyloučení způsobené aktuální situací v rodině a zajistit jejich integraci do společnosti. Vedlejším přínosem je snaha posílit vhodné stravovací návyky a motivace ke zdravému životnímu stylu. Distribuce pomoci probíhá ve školách nebo školských zařízeních, které poskytují či zprostředkovávají bezplatné školní stravování. V rámci prevence rizika stigmatizace dětí je pomoc vydávána společně se stravou pro ostatní děti.

Škola pro ukrajinské děti – odloučené pracoviště příjemce dotace na adrese Stavbařů 304, Polabiny, 530 09 Pardubice – školní rok 2023/2024

Na projekt s názvem „Škola pro ukrajinské děti – odloučené pracoviště příjemce dotace na adrese Stavbařů 304, Polabiny, 530 09 Pardubice – školní rok 2023/2024“ poskytlo dotaci ve výši 980 000 Kč Statutární město Pardubice.

Šablony: Škola pro inkluzi 4

registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_002/0007755
Účelem dotace je:
– zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání
– zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání, včetně vzdělávací mobility znevýhodněných skupin
Termín realizace projektu: 1. 9. 2023 – 31. 12. 2025
Projekt je spolufinancován Evropskou unií.

Partnerská nadace – Nadace Terezy Maxové dětem

Nadace Terezy Maxové dětem

Projekty – Digitální pomůcky (MŠMT)

Digitální pomůcky – ev. č. 0012/DIGIPOMUCKY/2022 – dotační program Vybavení škol digitálními učebními pomůckami_2022

Cílem projektu je rozvoj digitálních kompetencí žáků.

Financováno Evropskou unií – Next Generation EU

Projekty – Doučování (MŠMT)

Doučování 2022 – ev. č. 0003/DOUCOVANI_SKOLY/2022 – dotační program Doučování – žadatel soukromé a církevní školy 2022

Cílem projektu je pomoci žákům vyrovnat rozdíly způsobené odlišnými podmínkami pro vzdělávání během covidové doby.

Financováno Evropskou unií – Next Generation EU

Projekty – Digitální propast (MŠMT)

Prevence digitální propasti – ev. č. 0012/DIGIPROPAST/2022 – dotační program Prevence digitální propasti_2022

Cílem projektu je rozvoj digitálních kompetencí žáků.

Financováno Evropskou unií – Next Generation EU

Projekty – Šablony na podporu adaptačních aktivit (Ukrajina) (MŠMT)

Jazyková podpora ukrajinských žáků – ev. č. 0045/15/UKR_JK/2022 – dotační program Jazykové kurzy pro děti cizince migrující z Ukrajiny 2022

Bilingvní vzdělávání v moderní Evropě (ERASMUS)

Reg. číslo: 2021-2-CZ01-KA122-SCH-000041881

Submission ID: 1282617, Form ID: KA122-SCH-097F54B8

ZŠ KLAS – Vybudování odborných a kmenových učeben včetně vybudování bezbariérovosti školy

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na půdní vestavbu, střešní nástavbu, rekonstrukci WC a vybudování výtahu na Základní škole Klas. Přínosem projektu je zlepšení podmínek pro výuku a zároveň se vytvoří nové, atraktivní výukové prostředí, čímž se zefektivní výukový proces. Účelem projektu je rozšíření kapacit kmenových učeben ve vazbě na sociální inkluzi a demografickou potřebnost. Projekt má také vazbu na klíčové kompetence – přírodní vědy, komunikace v cizích jazycích.

Cíle projektu:

Výsledky projektu „ZŠ KLAS – Vybudování odborných a kmenových učeben včetně vybudování bezbariérovosti školy“ povedou k naplnění investiční priority IP 10 „Investice do vzdělávání, odborného vzdělávání, včetně odborné přípravy pro získání dovedností a do celoživotního učení rozvíjením infrastruktury pro vzdělávání a odbornou přípravu“ a specifického cíle 2.4 „Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení“. 

Cíle projektu:

– Stavební práce spojené s výstavbou infrastruktury základních škol pro výuku odborných předmětů a rozšíření kapacity kmenových učeben. Přínosem projektu je půdní vestavba kmenových a odborných učeben a podstatné zlepšení podmínek pro stávající výuku. Dále budu vybudovány 2 kabinety a nezbytné zázemí pro přírodovědnou odbornou učebnu.

– pořízení vnitřního vybavení učeben moderní výukovou technologií

– zabezpečení bezbariérovosti

– úpravy zeleně a venkovního prostranství

Výsledky projektu:

Realizací projektu dojde ke splnění hlavního cíle, kterým je zvýšení kvality infrastruktury pro vzdělávání. Předmětem projektu je rozšíření kapacity školy a výrazné zlepšení kvality výuky a výukového procesu. Díky vybudování nových učeben, které budou vybaveny moderní vyučovací technologií, bude v moderních učebnách zavedena interaktivní praktická výuka. Vzdělávací proces bude inovativní v tom smyslu, že umožní uskutečňovat výuku za použití moderních cizojazyčných pomůcek. Projekt jednoznačně přispěje ke zkvalitnění a zefektivnění výukového procesu.

Projekt „ZŠ KLAS – Vybudování odborných a kmenových učeben včetně vybudování bezbariérovosti školy“ je spolufinancován Evropskou unií.

O2 Chytrá škola

Naše škola v roce 2022 realizuje díky grantové podpoře O2 Chytrá škola vzdělávací projekt v oblasti digitální gramotnosti.

Cílem projektu je zkvalitnění výuky informatiky (nákup programovatelných pomůcek Micro:bit, Cue Robot, Lego Mindstorms, dále semináře o tom, jak s nimi pracovat ve výuce – Edutime), rozvoj počítačové gramotnosti a vzdělávání v oblasti online bezpečnosti (díky využití podpůrných a metodických materiálů z O2 Chytrá škola), rozvoj digitální gramotnosti (projektové dny a besedy s odborníkem Janem Kršňákem) a podpora mediální gramotnosti u žáků ZŠ (O2 Chytrá škola + program od Fakescape).

Šablony II: Škola pro inkluzi 2

Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0012014

Název projektu: Škola pro inkluzi 2

Začátek projektu: 1. 2. 2019

Konec projektu: 31. 1. 2021

Cíl projektu:

  • Podpora společného vzdělávání
    • Personální podpora (např. školní asistent, chůva)
    • Vzdělávání pedagogů v oblasti inkluze
  • Podpora nových metod ve výuce
    • Rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti
    • Rozvoj dovedností v ICT
  • Podpora osobnostně profesního rozvoje pedagogů (supervize/mentoring/koučink)
  • Spolupráce s rodiči a veřejností
  • Propojení teoretické výuky s praxí, zapojení odborníků do výuky

Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.

Evropské strukturální a investiční fondy

Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání

Šablony 2

Poděkování rodičům

Rádi bychom srdečně poděkovali sponzorům z řad rodičů, kteří nám přispěli na výměnu zářivek ve třídách. Flídrovi, Machurkovi, Rulíkovi, Zárubovi, Knollovi a rodičové, kteří nechcete být jmenováni, DĚKUJEME!

Dále moc děkujeme rodičům Bízovým za darování promítacího plátna!

Rozvojový program MŠMT „Podpora vzdělávání cizinců ve školách“

Závěrečná zpráva o využití poskytnutých finančních prostředků

V roce 2018 jsme získali finanční prostředky ve výši 10 000 Kč z Nadace Lux za aktivní participaci na projektu Světová škola.

V roce 2018 jsme získali finanční prostředky ve výši 330.000,- Kč z projektu Vzdělávání praxí na stáže pracovníků v mateřské škole v období květen 2018 – únor 2019.

Přírodní zahrada

Název projektu: Přírodní zahrada Základní škola a mateřské školy KLAS s.r.o.

Předmět podpory: výzva č. 16/2017

Cíle projektu: Cílem projektu  je rozvoj environmentálního vzdělávání a výchovy u

předškolních dětí s vyšším využíváním kontaktu s přírodním prostředím.

Anotace projektu:

Naše nová přírodní zahrada by měla umožnit dětem poznávat přirozené souvislosti v přírodě a podporovat v dětech touhu se ptát, klást otázky a odpovědi, jít do hloubky problémů. Měla by podporovat přirozenou touhu dítěte po poznání.  Zahrada s přírodními prvky bude podporovat dětskou spolupráci v heterogenním kolektivu, učí děti vzájemné ohleduplnosti a toleranci.

Snažíme se vytvořit kvalitní mateřskou školu, která dává dětem možnost rozvinout základní kompetence pomocí hry, učení v kolektivu a práce v okruhů různých tematických oblastí. Chceme, aby dítě, které odchází z mateřské školy, bylo maximálně rozvinuto na základě svých možností a zájmů a to jak po stránce tělesné, psychické, sociální i duchovní.

V tomto ohledu realizací záměru jednoznačně dojde k vytvoření prostředí, které je plné podnětů, možností a informací. Nové prostředí má stimulovat dětskou fantazii, kreativitu, zvídavost, pozornost a nabízet podněty přiměřené věku dětí vedoucí k aktivnímu učení pozorováním a experimentováním.

Přírodní hřiště a jeho prvky mají poskytnout dětem co nejvíce kontaktu s přírodou, mají být nejen zdrojem her, ale i edukativních pomůcek. Preenvironmentální vzdělávání je v tomto projektu zásadní a významně ovlivní výukový koncept školky. Vychází se z předpokladu, že kontakt s přírodou pomáhá formovat budoucí vztah a postoje vůči životnímu prostředí a učí k odpovědnému přístupu. Postoj nové generace je přitom velmi zásadní a může ovlivnit vzhled krajiny a přírody budoucnosti, čistotu ovzduší a vody, plýtvání či šetrné využívání zdrojů a tedy i udržitelný rozvoj.

Doplňující informace:

Státní fond životního prostředí České republiky se zavazuje poskytnout příjemci podpory podporu formou dotace ve výši 430 158 Kč.

Základ pro stanovení podpory odpovídá způsobilým výdajům stanoveným Fondem a jejich příloh a činí 506 068 Kč.

Podpora představuje 85% základu pro stanovení podpory.

V roce 2017 jsme získali finanční prostředky z Nadace Lux za podporu etické výuky ve školách, a z MŠMT v programu Bezpečné klima na českých školách.
V roce 2016 jsme získali finanční prostředky z programu OP VVV (Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání) – Šablony.
V roce 2012 jsme získali finanční prostředky z programu Erasmus.